Czy zmniejszyć ograniczenie prędkości w mieście

Jak pokazują statystyki policyjne prowadzone w naszym kraju w zakresie zdarzeń drogowych takich jak wypadki drogowe i kolizje, do największej ilości wypadków drogowych, tych najgroźniejszych w skutkach, dochodzi poza terenem zabudowanym, a najczęstszą przyczyną jest nadmierna prędkość i brawura. Jednak, jeśli chodzi o wypadki śmiertelne z udziałem pieszych, to zdecydowana większość z nich wydarza się na terenach zabudowanych, a więc w naszych miastach, miasteczkach czy nawet wsiach.

W tej dziedzinie od lat liczba osób potrąconych przez pojazdy, a więc pieszych, którzy w wyniku tego doznali obrażeń ciała lub stracili życie, nie zmniejsza się praktycznie. Stąd trwająca dyskusja nad tym, czy zmniejszyć jeszcze bardziej prędkość pojazdu dopuszczalna na terenie zabudowanym (kilka lat temu została ta prędkość zmniejszona z 60 do 50 kilometrów na godzinę). Przeciwnicy tej koncepcji tłumacza z kolei, że wcale to nie podniesie poziomu bezpieczeństwa w mieście, że lepszym, skuteczniejszym sposobem jest zwiększenie ilości fotoradarów na terenach naszych miast, aby egzekwować od kierowców – skutecznie – zachowanie tej już obowiązującej maksymalnej prędkości poruszania się pojazdów.
Napisane przez: